Tulin käyttäneeksi monipuolisesti eri kulkuvälineitä teemamatkallani. Aivan kaikilla ihmiskunnan keksimillä kuljetusmuodoilla en sentään päässyt liikkumaan. Reittiini sisältyi kuitenkin junamatkojen lisäksi laivamatkoja, bussimatkoja ja muutama taksimatkakin sekä paljon kävelyä. Matkojen pituuksia en mittaillut, mutta jälkeenpäin arvioin karkeita etäisyyksiä kartasta. Kävelymatkojen pituuksista sain niin ikään karkean arvion, joka perustui askelmittarini mittauksiin. Pisimmät matkaosuudet taittuivat InterRail-reissun hengen mukaisesti junalla. Pituutta junamatkoille kertyi arviolta 6 700 kilometriä. Arvaukseni ei ole tarkka ja perustuu suurin piirtein silmämääräiseen arvioon, joista osa on mitattu linnuntietä ja voi siis heittää satoja kilometrejä. Toiseksi pisimmät matkaosuudet taittuivat laivalla. Merimatkoille kertyi pituutta noin pari tuhatta kilometriä. Tämäkin arvio perustuu kartasta viivoittimella laskemaani matkaan. Bussit olivat myös tärkeitä kulkuvälineitä ja näiden kanssa reissasin noin 450 kilometriä. Kävellen karttui noin kolmisen sataa kilometriä. Muutaman matkan tein metrolla, kuten Pariisissa ja Barcelonassa. Kaikkiaan matkan pituudeksi tuli pyöreästi arvioituna noin 10 000 kilometriä.
Tarkimpia tilastotietoja sain askelmittarilla. Kertyneet luvut ovat näin jälkeenpäin tutkittuina mielenkiintoisia. Kolmen viikon aikana askeleita tuli otettua mittarin mukaan noin 320 000. Näistä kertyy pituudeksi noin 260 kilometriä. Omronin Walking Style III -askelmittari laski näiden perustietojen lisäksi kulutetut kilokalorit, joita kävelyosuuksilla sain kulutettua 10 500 kcal. Vertailun vuoksi mainittakoon, että normaali laskennallinen päivittäinen energiatarpeeni on noin 2 300 kcal. Keskimäärin matkani kulutti noin 450 ylimääräistä kilokaloria tavanomaiseen touhuamiseen verrattuna. Ylimääräistä rasvaa kului mittarin mukaan noin 600 grammaa kolmessa viikossa. Tämän mukaan laihduin siis 25 grammaa päivässä. Pisimmät kävelyreitit tein Italiassa eli käytännössä Roomassa, Vatikaanissa ja Pisassa, joissa matkaa tuli taitettua yhteensä noin 46 kilometriä. Toiseksi pisimmät reitit syntyivät Saksassa eli Münchenissä ja Hampurissa, joissa kävelin noin 44 kilometrin edestä. Kääpiövaltioissa kävelin keskimäärin 20 kilometriä kussakin kohteessa.