Printtilehtien elinkaaren päättymisestä on puhuttu jo vuosia. Toisinaan tuntuu aivan siltä, kuin lehtien julkaisijat, kustantajat ja toimittajat itse ennustelisivat oman mediansa aikakauden päättymistä. Lehtiä on aina tullut ja mennyt eikä nykyhetki tee tässä juurikaan poikkeusta, mikäli kehitystä vertaa markkinoille alati ilmestyviin uusiin tulokkaisiin. Painettujen lehtien kustantajien ja julkaisijoiden ongelmat liittynevät enemmänkin mainostulojen laskemiseen ja levikin pienentymiseen kuin lukijoiden joukkopakoon sähköiseen mediaan. Lukutottumuksetkin vaihtelevat sukupolvittain. Tarjolla on enemmän elektronista ajanvietettä kuin parikymmentä vuotta sitten. Radion ja television keksiminen ei aikanaan vaikuttanut painettujen lehtien häviämiseen markkinoilta, ja tuskin sosiaalinen mediakaan saa lehtiä tyystin katoamaan. Lehdet ovat mielestäni siis itse kehittäneet kauhuskenaarion alansa katoavasta tulevaisuudesta. Viimeisten parin vuoden aikana markkinoille on nimittäin ilmestynyt useita uusia lehtiä. Toisaalta samaan aikaan on myös lopetettu printtejä, mutta tämä kaikki on siis vain luonnollista kehitystä.
Wau on uusin tulokas printtilehtien markkinoilla. Kaupunkilainen lifestyle-lehti keskittyy sisustukseen, muotoiluun ja arkkitehtuuriin. Näiden lisäksi lehti lupailee juttuja esineistä, ihmisistä, ilmiöistä ja ihastuttavista tiloista niin asuin- kuin toimistokäyttöön. Ensimmäinen numero ilmestyi vastikään ja houkuttelee 148-sivullaan kiehtovien tarinoiden ja julkkisten kera lukijan mielenkiintoiselle lukumatkalle. Lehti on kookas ja täynnä suuria värivalokuvia upeista kodeista Suomessa ja vähän muuallakin. Sisustuksesta innostuneet ottavat varmasti ilolla vastaan lukuisat sisustusvinkit, joita jaetaan monilla lehden sisäsivuilla. Wau ei ole pelkkää asumista, sillä lifestyle-makasiiniin kuuluu toki myös matkailu ja moottorit. Erinomaisesti toimitettu lehti huokuu laadukkuutta, jonka takaavat alansa parhaimmat ammattilaiset kirjoituskoneen ja kameran takana. Wau-lehti on hyvä esimerkki printtilehtien yhä jatkuvasta elinvoimaisuudesta. Lehdelle löytyy varmasti oma lukijakuntansa, joten uskon sen menestyvän vielä pitkälle.