Ennen joulua ehtii vielä mainiosti tutustumaan uusimpiin kulutusvinkkeihin. Joulu kun on tunnettu myös kulutusjuhlana, ja siksipä monet kauppiaatkin ovat juuri nyt hövelillä päällä. Postiluukuista ropisee mainoksia jo kohta aivan vaivaksi asti. Ennemmin tai myöhemmin kaikki nämä kaupalliset tiedotteet on kannettava paperinkeräykseen. Tehosiko mainos? Sen voi kukin itse päätellä joulukuusen alle kertyneiden lahjapakettien määrästä. Uusin Kuluttaja-lehti (8/2006) kertoo jouluun ja talveen liittyviä kuluttajauutisia. Aiheina ovat tietysti talveen erottamattomasti kuuluvat tavarat, kuten monot ja lämmityspelletit. Muita aiheita onkin sitten laidasta laitaa, joulukinkkuakaan unohtamatta. Mielenkiintoinen teema-artikkeli kertoo sian karusta ja lyhyestä elämästä joulukinkuksi joulupöytään.
Kohta on jälleen yksi kulutuskylläinen vuosi takana ja pian on uusi edessä. Kuluttajalle tämä tietää ensinnäkin niitä pakollisia päivittäistavaroiden hankintoja mutta usein myös uusien hyödykkeiden ostamista. Ensi vuonna kuluttajia kutsutaan jälleen kodinkone- ja elektroniikkakauppoihin, kun valtiovallan suojeluksella ja siunauksella on maassamme alkava digitaaliset televisiolähetykset. Jos ovat viime vuodet olleet kulutusjuhlia, niin eipä pane kodinkonekauppiaskaan Pekkaa pahemmaksi. Kauppias se oikein hykertelee ja käsiään hieroo, kun kansa pistetään digiboksia ostamaan. Pakkopullan nielemistä on tehostettu oikein määräpäivällä ja uhkauksilla pimentää töllötin lopullisesti. Kuluttajat tietävät jo vanhastaan, että digisovittimesta tulee uusi ikuisuusprojekti. Laite ja tekniikka kun tuntuvat yhä olevan niin keskeneräisiä, että parempi on vain asennoitua niihin kuin hehkulamppuun. Laite on vaihdettava ennen pitkään halusipa sitä tai ei. Kuluttajan tie näissä viidakoissa on pitkä ja ohdakkeinen. Siksi onkin viisasta tutustua polkuun jo hieman etukäteen, ja Kuluttaja-lehti toimii erinomaisena kartanlukijana.