Printtimedian saralta kuuluu yhä useammin kummallisia uutisia. Vain vähän aikaa sitten City-lehti ilmoitti lopettavansa painetun lehden ilmestymisen ja tänään perinteikäs nuorisolehti Suosikki liittyi lopetettavien lehtien hautauskulkueeseen. Useimmiten lopettamispäätöksen takana kuulee olevan Internetin alati lisääntyvä käyttö. Lukijat ja erityisesti nuoriso on siirtynyt joukolla netin ääreen eikä painettuja lehtiä enää tilata saatikka lueta samaan tapaan kuin vielä vuosikymmen sitten. Vuonna 1961 ilmestymään alkanut Suosikki putosi postiluukusta kerran kuussa ja oli usein ainoa media, josta nuoret saivat itseään kiinnostavaa ajankohtaista tietoa niin muodista, musiikista kuin elämäntavoistakin. Netti on muuttanut tiedonvälitystä radikaalisti. Siinä missä uutiset tulivat kerran kuussa valuvat ne nyt piuhoja pitkin sadasosasekunneissa. Onhan tällainen kehitys selvää eikä siinä etanapostilla taida juurikaan olla sijaa.
Sähköisessä tiedonvälityksessä on kuitenkin omat huonot puolensa. Tuleville sukupolville ei taida jäädä pikaviestittelyistä, sähköposteista, tekstareista ja muista äkäisesti kyhätyistä kommenteista mitään muisteltavaa. Painetuista printeistä sen sijaa on iloa vielä jälkipolvillekin ja tutkijoille, jotka kummastelevat aikamme elämänmenoa. Netti on muuttanut elämän tietyllä tavalla kertakäyttöiseksi. Harva enää kirjoittelee kirjeitä ja postittaa niitä samaan tapaan kuin viime vuosisadalla tehtiin. Puhelinkin aikanaan muutti maailmaa. Puhelinkeskustelut eivät jääneet kirjoihin eikä kansiin, vaan katosivat eetteriin jo puhelun aikana. Lehtien lakkautukset ovat olleet uutisia jo jonkin aikaa. Käynnissä on kuitenkin aivan tavallinen evoluutio, jossa vanha vaihtuu uudeksi, ja tässä kehityksessä kuluttajien kulutustottumusten muutoksilla näyttäisi olevan keskeinen asema.