Olen pannut merkille erään erikoisen kehityssuunnan tänä vuonna. Uutta vuotta on takana kohta neljä kuukautta ja maailmanlaajuinen taantuma jyllää. Talouden jäähtymisestä on paljon haittaa etenkin vientiteollisuudelle mutta on tilanteessa jotain hyvääkin. Hinnat ovat hienoisessa laskussa ja kaikenlainen säästäminen ja nuukailu on tullut muotiin. Nuukailu näkyy myös kotiin jaettavan mainosmateriaalin rajuna vähenemisenä. Parhaimpina vuosina postiluukusta putosi vähintään kerran päivässä jonkun lähipitserian pitsalista. Vauhdikkaimpina päivinä listoja saattoi tulla yhden illan aikana jopa kolmesta eri ravintolasta. Kaukaisimmat mainostajat olivat minun näkökulmastani katsottuna kaupungin toiselta laidalta. Mainosten vähenemisen myötä ovat myös ilmaisjakelulehdet kadonneet kuin tuhka tuuleen. Tabloideja ei ole näkynyt enää moneen kuukauteen. Postin määrä on pudonnut radikaalisti. Tyhjä porstua alkaa olla jo yleisempi näky kuin se takavuosien paperikasa, joka levisi käytävään oven avauksessa. Tätä vauhtia kohta unohdan, missä se jätepaperinkeräys sijaitsikaan. Jätepaperiakaan ei ole siis tarvinnut raahata ulos moneen aikaan. Kaikkialla säästetään nyt.
Kadonneet mainoslehdet
Julkaistu tiistaina 21.4.2009 klo 19:01 avainsanalla markkinointi.
- Edellinen
- Allergia-aika