Märkiä ja kylmiä syyskelejä odotellessa on aikaa nauttia loppukesän viimeisistä hetkistä ja lueskella siinä samassa uusinta Kuluttaja-lehteä. Uusin numero (6/2014) pureutuu ajankohtaiseen aiheeseen, kun etusivun jutun aiheena ovat metsiemme sienet. Kattavassa artikkelissa tuodaan esille sienien ravitsemukselliset edut sekä houkutellaan suomalaisia metsiin poimimaan itselleen vaikkapa lisätienestiä ellei sitten tyystin siirry sienien kanssa pyörittämään tuottoisaa liiketointa. Kuluttaja-lehti on kauttaaltaan hyödyllinen, mutta sen testit lienevät lehden parasta antia. Syysnumerossa testataan tällä kertaa älypuhelimia, mikä tosin taitaa olla hieman epäkiitollinen aihe, sillä uusia puhelinmalleja vyöryy markkinoille ehkä vähän liiankin taajaan. Lisäksi testataan kuivausrumpuja ja videotykkejä.
Puhelinmyynti kirvoittaa puheenaiheita olipa aikakausi mikä tahansa. Aika ajoin myös Kuluttaja ottaa puhelinmyynnin aiheekseen, ja uusimassa numerossa ruoditaankin sähkösopimusten kyseenalaisin keinoin käytävää kauppaa. Mainokset taitavat olla toinen kestopuheenaihe. Kodinkonemainokset joutuvat tällä erää syyniin, kun lehti porautuu kaiken maailman mainoslupauksiin. Vakiojutut antavat hyödyllistä kulutustietoutta monista aiheista, kuten ruuasta ja hyvinvoinnista. Näin talven alla D-vitamiinin saanti tulee jälleen ajankohtaiseksi, ja tästä aiheesta kannattaa lukea lehden juttu viisastuakseen. Kansien välissä on jälleen 48 sivua tuhtia asiaa kuluttamisesta meidän kaikkien kuluttajien eduksi.