Eihän joulu ole mitään ilman Skrolli-lehteä. Alkuviikosta ilmestynyt tulikuuma, uunituore ja hottien hotti tietokonekulttuurin erikoisaviisi on jälleen täynnä mitä ihmeellisimpiä kertomuksia tietokonemaailman kummallisista syövereistä. Valtavaan, 124-sivuiseen lukujärkäleeseen on mahdutettu juttuja mikroilun urbaanilegendoista digitaalisesti leviäviin pöytäpeleihin. Ei ole maailma enää entisensä, kun perinteiset pahviset pelilaudat muuttavat muotoaan ja olotilaansa bittien sekavaan universumiin.
Vuoden viimeisessä ja neljännessä Skrolli 4/2024 -lehdessä ihmetellään, mikä on ärtos, ohjelmoidaan hintanäyttöjä ja kagitellaan. Jos nämä termit eivät nyt avautuneet, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun avaat Skrollin sivut, saat selvyyttä outoihin asioihin. Uusimmassa numerossa käydään taas läpi useita pelejä alkaen 1980-luvun pelikisoista tai jopa kauempaakin. Jos haluat tietää, mitä kuuluu taskuhirviöille, on juuri tämä numero oiva ratkaisu kysymykseen. Tarinoita olisi lueteltavissa vaikka koko loppuvuodeksi, mutta parasta on paneutua kymmeniin ja taas kymmeniin artikkeleihin omaan tahtiin. Pitkät ja pimeät joulunpyhät on nyt pelastettu, kun hyppysissä polttelee uusi Skrolli. Kipaisepa nyt heti paikalla lähimpään lehtikioskiin ja osta itsellesi vänkä irtonumero tai pane tilaus vetämään, niin et jää paitsi siitä kaikesta, mistä jengi puhuu, kun aiheena on ATK.