Kaupungilla on muutaman viime päivän ajan saanut nähdä kesäisesti pukeutuneita nuoria. Helsingissä ulkoilmasää ei tänäänkään ollut lainkaan helteinen vaan pikemminkin viileä. Kylmyyden tunnetta lisäsi vielä mereltä puhaltanut tuuli. Säistä huolimatta suomalainen pukeutuu kesään katsomalla kalenteriin eikä ikkunasta ulos. Muutama nuorukainen värjötteli kaupungin kaduilla teepaidassa ja sortseissa. Olipa eilen liikkeellä jengiä varvastossuineen, joten kaipa näistä tunnusmerkeistä on pääteltävä, että kesä on käynnissä. Toinen ääripää pukeutuu edelleen takkiin, hansikkaisiin ja jopa päähineeseen. Jokainenhan tekee niin pukeutumisessa kuin kuluttamisessakin omat valintansa, ja mitä tulee kuluttamiseen, niin siitä kertoo ajankohtaisia kuulumisia uusin Kuluttaja-lehti (4/2015).
Kesäkuuman Kuluttajan takuuvarma puheenaihe ovat hyttysmyrkyt tai aurinkosuojavoiteet. Tällä kertaa hyttyskarkotteet on nostettu pääaiheeksi. Lehti on testannut joukon tunnettuja karkotteita, joita voi ostaa yleisimmistä päivittäistavarakaupoista ja sekatavaraliikkeistä. Uutuutena ovat älypuhelinsovellukset, joiden tehokkuudesta itikoiden torjuntaan voi lukea lehden testistä. Aurinkovoiteitakaan ei ole unohdettu. Kuluttaja paljastaa uutuusnumerossaan, mistä auringon säteiltä suojaava kreemi on tehty. Ajan hermolla ollaan myös mobiilimaksamisesta kertovassa artikkelissa. Lehti testasi neljä uutta maksutapaa. Artikkelista löytyy vastaus siihen, miten kaupanteossa sitten oikein kävikään. Tuhdissa painotuotteessa on 52 sivua ja jälleen paljon luettavaa kesähelteitä odotellessa.