Suomen suosituin ja syödyin suklaabrändi on tietysti Fazer. Suomalaiset ovat saaneet nauttia Fazerin herkuista vuosikymmenien ajan. Makean elämän makuun pääsee helposti ja nopeasti palasella suklaalla tai muulla brändin tuottamalla maukkaalla makeisella. Joka lapsen unelmatehdas on tuonut markkinoille uuden suklaasarjan. Karl Fazer Travel -suklaalevyt vievät nautiskelijan virtuaaliselle unelmamatkalle eri puolille maapalloa. Kohteina ovat Kööpenhamina, Rio de Janeiro, Lontoo ja New York. Fazerin perustaja Karl Fazer (1866-1932) nautti matkustamisesta ja etsi jatkuvasti uusia makuja ja tuoreita ideoita matkoiltaan. Hän opiskeli metropolien parhaiden kondiittorimestarien opetuksessa, ja Suomeen palattuaan hän perusti oman kahvilan Helsingin Kluuvikadulle, jossa tarjoiltiin Suomessa ennennäkemättömiä herkkuja. Uudet Karl Fazer Travel -suklaat tuovat ukko Fazeriakin aikoinaan kiehtoneet suurkaupungit suomalaisten ulottuville uusien makujen ja elämysten kautta.
Suklaalevyjen makumaailmat ovat saaneet inspiraationsa neljästä kaupungista ja niiden tyypillisistä piirteistä. Esimerkiksi suussa sulava viileän jääkahvin ja mutakakun yhdistelmä tuo tuulahduksen Isosta Omenasta. Vastaavasti värikkäillä rakeilla täytetty minttusuklaa tuo mieleen värikkäät Rio de Janeiron karnevaalit. Maistoin tänään yhtä näistä uutuuksista. Iced coffee and mudcake on nimensä mukaisesti jääkahvista ja mutakakusta leivottu herkullinen 130 gramman suklaalevy. Ensimmäinen suupala maistui omituiselta, mutta jo muutaman haukun jälkeen suklaa alkoi tuntua taivaalliselta. Ja niinhän siinä sitten lopulta kävi, että pariksi illaksi tarkoitettu herkku katosi samoin tein parempiin suihin. Levy on itse asiassa kahvinmakuista maitosuklaata, jossa on 15 prosenttia suklaakakun paloja. Karkki on todella makea ja siis taatusti makoisa moneen makuun.