Energian hinta on Suomessa alhainen. Näin voisi päätellä ainakin niistä ruuhkista, joita esimerkiksi Helsingissä koetaan joka arkipäivä. Otetaanpa vaikka Pasilan konepaja-alue. Teollisuuskatu on osin yksikaistainen eli menosuuntaan on autoilijoille tarjolla vain yksi kaista. Juuri konepajan kohdalla kaistan vieressä on pysäköintialue. Autoilijat tuskailevat hitaasti matavissa jonoissa. Sadat autot kuluttavat polttoainetta vain seisoakseen ruuhkassa. Tästä voi siis päätellä, ettei energian hinta ole Suomessa kovin kallista. Kukaan ei myöskään ole huolestunut ehtyvän energiamuodon eli öljyn hupenemisesta. Kunhan sitä riittää meidän sukupolvelle, uusi saa sitten keksiä omat energialähteensä.
Teollisuuskatu voitaisiin muuttaa kaksikaistaiseksi poistamalla pysäköintialue. Tästä puolestaan seuraa uusi dilemma: minne autot pysäköidään? Pasila-Vallila-alueella on paljon työpaikkoja ja uusia on suunnitteilla konepaja-alueelle lähivuosina. SOK:n Ässäkeskus on jo päättänyt muuttaa Vantaalle, koska Helsinki ei ole innostunut osoittamaan tai rakentamaan pysäköintitiloja noin 400 autolle. Tilat tarvittaisiin joka tapauksessa, sillä alue tulee lähivuosina kasvamaan. Autojen määrä ei ole laskenut vaan aina vain lisääntynyt.
Liikenne tuntuu olevan ongelmallinen aihe Suomessa. Tässä tuohivirsujen ja joukkoliikenteen maassa yksityisautoilua ei tunnuta hyväksyttävän. Ongelma ei ole pelkästään autoilijoiden vaan myös julkinen liikenne kärsii onnettomista pullonkauloista kaupunkiliikenteessä. Jos suomalaiset todella haluaisivat vähentää ympäristöpäästöjä ja säästää energiaa, pitäisi ensimmäiseksi korjata liikenteen ongelmakohdat ja tehdä liikkumisesta sujuvampaa. Tähän ei kuitenkaan ole tarvetta, sillä halpaa energiaa näyttäisi olevan rajattomasti.