Ekologisuus ja kaikenlainen energiataloudellisuus on nyt muotia. Monet firmat ovat alkaneet vihertyä, ja sen huomaa viimeistään vihertyneestä yrityskuvasta. Näyttävämmin vihreään markkinointiin on siirtynyt VR, jonka värimaailma muuttui jokin aikaa sitten kirkkaanpunaisesta luonnonläheisemmäksi. Itellan uusin asiakaslehti Postia Sinulle (1/2010) hehkuttaa myös ekologisuuden perään. Uunituore numero käsittelee useissa artikkeleissa vihreitä arvoja ja erityisesti kierrätystä. Vihreys on siis ainakin näkyvästi esillä yritysten markkinoinnissa, mutta miten vihreitä firmat ovat, onkin sitten aivan toinen kysymys. Kuluttajien ekomielistely on imelää. Kun vihreys taas aikanaan jää pois muodista, palaavat monet toimijat vanhoihin hyviin aikoihin eikä pysyvää muutosta näin pääse syntymään. Ajatus säästöistä ja luonnonmukaisuudesta on hyvin kannatettavaa. Mukavaa on myös havaita, että yritysmaailma on mukana talkoissa, joissa yritetään säästää energiaa, luonnonvaroja ja ilmastoa.
Vihertävä yritysmaailma
Julkaistu maanantaina 26.4.2010 klo 17:18 Lehdet-luokassa avainsanoilla markkinointi ja viestintä.
- Edellinen
- Tsekkiläinen labyrintti