Uudistunut Kuluttaja

Kuluttajien asioihin erikoistunut Kuluttaja-lehti on uudistunut. Uusin numero 7/2014 putkahti tänään postiluukusta ja jo kansi viestitti uudesta ilmeestä. Lehti on kokenut kasvojenkohotuksen ja saanut raikkaan ilmavan taiton ja ehkä aavistuksen verran kevyemmän typografian. Otsikkofontti on selvästi uudenlainen ja erottuva. Ensi silmäys uudistuneeseen lehteen oli positiivinen ja kurkistus sisältöön lupaili tunnettua ja taattua kulutusasiaa entiseen tapaan.

Kuluttaja 7/2014

Syksyn uudessa numerossa vertaillaan ja testaillaan tuotteita kuluttajien eduksi. Vertailussa on tällä kertaa 20 rahkaa, ja testipenkkiin ovat joutuneet kohdelamput, meikkivoiteet ja pyykinpesukoneet. Ledivalot ja halogeenit ovat pitkälti korvanneet nyt jo pannaan joutuneet hehkulamput, jotka palvelivatkin menestyksekkäästi sadan vuoden ajan aina Edisonin ajoista lähtien. Tekniikka on sittemmin kehittynyt ja nyt on aika saada selkoa uusimmista keksinnöistä. Meikkivoiteet näyttäisivät lehden testin mukaan lupaavan liikaa. Pyykinpesukoneetkaan eivät pääse täysin moitteita, sillä kaikki testatut laitteet huuhtelivat huonosti. Vakiopalstat ovat uudistuksesta huolimatta ennallaan, ja kuluttaja saakin taas lukea riitojen ratkaisuja, mustaa listaa ja kirjeitä muilta kuluttajilta. Uudistuneessa Kuluttaja-lehdessä on 52 sivua täyttä asiaa sateisina ja pimeinä syysiltoina luettavaksi.

Julkaistu keskiviikkona 29.10.2014 klo 16:52 Lehdet-luokassa.

Edellinen
Jottan tarttis tehrä
Seuraava
Harhaostos