Tekniikan historia 3/2016

Kesä on alkanut lupaavissa merkeissä. Kesäiset kelit tosin vaihtuivat tänään iltapäivällä pääkaupungissa kaatosateisiin. Olin juuri tulossa kotiin, kun taivaalta alkoi putoilla ensimmäisiä sadepisaroita. Avasin sateenvarjon, sillä kotiovelle oli enää parikymmentä metriä, mutta sade yltyi nopeasti. Ehdin onneksi juuri ja juuri sisälle, kun suuret vesihelmet alkoivat kastella tienoota. Muutama tippa sentään ehti kastella sateenvarjoni, mutta muutoin selvisin kuivin jaloin kaatosateesta, jota kesti vain hetken aikaa. Kotona odotti eilen postiluukusta tipahtanut uusi kesälukemisto. Tekniikan historia -lehden kesän numero 3/2016 on juuri ilmestynyt.

Tekniikan historia 3/2016

Uusimmassa numerossa palataan sata vuotta taaksepäin sähköautojen aikakaudelle. Sähköiset kulkuneuvot ja erityisesti autot ovat viime aikoina alkaneet nostaa päätään. Mistään uudesta keksinnöstä ei kuitenkaan ole kysymys, sillä autoteollisuuden lyhyen historian alkuaikoina sähköautot olivat oikeastaan hyvinkin tavallisia. Polttomoottorit sen sijaan valtasivat markkinat, ja uudesta Tekniikan historiasta voi lukea, miten kehitys lopulta kehittyi nykyteknologialle suosiolliseksi. Lehdessä on tuttuun tapaan paljon muitakin tekniikan historiasta kertovia artikkeleita. Tämänkertaisessa numerossa luodaan katsaus rakennusteollisuuteen parissakin jutussa, jotka käsittelevät erästä suurta rakennushanketta Iranissa sekä eduskuntatalon remonttia. Alkukesäksi riittää siis lukemista, mutta tekniikan historian pariin palataan jälleen elokuussa.

Julkaistu torstaina 2.6.2016 klo 17:25 Lehdet-luokassa avainsanalla historia.

Edellinen
Sellfy
Seuraava
Vahvimmat henkselit
Evästeiden käyttö

Käytän sivustollani evästeitä tarjotakseni parhaimman mahdollisen lukukokemuksen blogini lukijoille. Jos jatkat sivustoni käyttöä, oletan, että hyväksyt evästeiden käytön sivustollani.

Lisätietoja evästeiden käytöstä